اخبار روزفناوری

داروی کاهش وزن الی لیلی خطر ابتلا به دیابت را تا 88 درصد پس از توقف درمان کاهش می دهد و از 94 درصد کاهش می یابد.

داروی کاهش وزن الی لیلی خطر ابتلا به دیابت را تا 88 درصد پس از توقف درمان کاهش می دهد و از 94 درصد کاهش می یابد.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

غول داروسازی Eli Lilly اعلامیه مهم دیگری را برای داروی کاهش وزن تیرزپاتید اعلام کرده است، که نشان داده است در کمک به بیماران پیش دیابتی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. در انتشاری که اوایل امروز به اشتراک گذاشته شد، سازنده دارو اعلام کرد که دوزهای مختلف تیرزپاتید در یک بازه زمانی هفتگی منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت در بین بیماران پیش دیابتی تا 94٪ می شود.

به عنوان یک امتیاز اضافی، کاربرانی که بالاترین دوز را داشتند نیز توانستند وزن خود را یک چهارم کاهش دهند. این نتایج از یک مطالعه سه ساله به دست آمد که اثربخشی دارو را همراه با مدیریت رژیم غذایی و فعالیت بدنی کنترل شده ارزیابی کرد.

Tirzepatide الی لیلی خطر ابتلا به دیابت را در افراد پیش دیابتی تا 94 درصد کاهش می دهد

طبق انتشار، آخرین مجموعه نتایج tirzepatide بخشی از یک مطالعه سه ساله است که توسط Eli Lilly به نام SURMOUNT-1 انجام شده است. این مطالعه 1032 بیمار پیش دیابتی را با 5 میلی گرم، 10 میلی گرم یا 15 میلی گرم از دارو به مدت 176 هفته به عنوان بخشی از یک مطالعه گسترده که پس از مطالعه اولیه 72 هفته ای شروع شد، مورد بررسی قرار داد. این شرکت کنندگان دیابت نوع 2 نداشتند و طبق گفته شرکت، این سه دوز و دارونما به عنوان “کمکی به یک رژیم غذایی کم کالری و افزایش فعالیت بدنی” ارزیابی شدند.

در پایان دوره دوز کارآزمایی در 176 هفته، تیرزپاتید کاهش 94 درصدی را در خطر پیشرفت بیماران به دیابت نوع 2 در مقایسه با دارونما نشان داد.  وقتی پایبندی به الزامات درمانی تصادفی حذف شد، کاهش خطر در حد 93% باقی ماند.

لیلی همچنین به اشتراک گذاشت که هدف ثانویه کارآزمایی، که کاهش وزن را ارزیابی می‌کرد، برای بیمارانی بود که با دوز 10 میلی‌گرم و 15 میلی‌گرم تیرزپاتید برای دستیابی به کاهش 22.9 درصدی وزن، بسته به تبعیت آنها از درمان‌های تصادفی‌سازی شده، مصرف می‌شد.

سهام الی لیلی امروز پس از اعلام

با این حال، لیلی اضافه می کند که پس از دوره 176 هفته ای که شرکت کنندگان 17 هفته پیگیری درمان را پشت سر گذاشتند، اثر تیرزپاتید در کاهش پیشرفت به دیابت نوع 2 و تشویق کاهش وزن کاهش یافته است. در این دوره، خطر پیشرفت به نوع 2 از 94 درصد قبلی به 88 درصد کاهش یافت و بیماران نیز شروع به بازیابی وزن از دست رفته خود کردند.

این نشان می‌دهد که تیرزپاتید، که با نام Mounjaro به بازار عرضه می‌شود، ممکن است راه‌حلی دائمی برای کاهش وزن یا پیشگیری از دیابت نباشد و بیماران ممکن است مجبور شوند آن را در درازمدت مصرف کنند تا بهترین نتایج را ببینند.

d8afd8a7d8b1d988db8c daa9d8a7d987d8b4 d988d8b2d986 d8a7d984db8c d984db8cd984db8c d8aed8b7d8b1 d8a7d8a8d8aad984d8a7 d8a8d987 d8afdb8cd8a7 66c4e100a1f10

این شرکت افزود که این نتایج خلاصه ای از افشای کامل است که در ماه نوامبر انجام خواهد شد. به گفته این شرکت، به نظر می رسد که داروی آن نه تنها ترشح انسولین را افزایش می دهد، بلکه حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهد، که هر دو به بیماران دیابتی نوع 2 در مدیریت سطح قند خون کمک می کنند. دیابت نوع 2 با سطوح بالای قند به دلیل تولید کمتر انسولین و همچنین تحمل بالاتر انسولین در بدن مشخص می شود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا